HUNTERS RACING TEAM

 

Ford Escort "huntteri-wrc" (sivu 02)

09/2008

Tässä vaiheessa alkoi jälleen suuruudenhulluus iskeä, notta jos muillakin on noita pitkäiskumoottoreita, niin miksi ei meillä. Kampiakseli- ja kiertokankipaketti muuttui sellaiseksi, että Mahlen mäntä oli liian korkea. Niinpä piti etsiä yksi kappale Subarun moottoreita, löytyi sukulaisten hoteista.

Joku paikallisesti menestynyt harrastaja taisi aikoinaan sanoa, että Fordin moottorista saa hyvän, kunhan vain vaihtaa sisältä kaikki osat joissa lukee FoMoCo?

Tosin itellä ei ollut siihen varaa, joten lohko (Taunus), kampura (Sierra) ja kiertokanget (BDA) on edelleen Fordia.

12/2008

Onnimajavan varastoista saatiin varastettua parit säädettävän tyyppiset tukivarret. Tosin uskaltaakohan näitä laittaa alle, kun se AKK:n vaatima todistus tehdastekoisuudesta puuttuu. Missä lie kotipajalla tehdyt, näähän voi olla pirun vaaralliset.

09/2009

Moottori olis valmiina, Moisio Motors hoiti homman. Alustavat penkkitulokset aikas lupaavia, katotaan miten puhaltaa tosipaikassa eli pyöräpenkissä. Kuutioita tuli aikas tasan 2250.

Korikin alkaa hiljalleen olla nätti, vielä vähän kaipaa happoa kylkiin. Ruma on kaunista.

Kevennystä. Tai sitten oli vain tylsää.

Edellinen | Seuraava