HUNTERS RACING TEAM

 

Ford Escort Sport (sivu 02)

Se liikkuu sittenkin. Aivan ensimmäiset kilometrit remppaamisen jälkeen Likolammen radalla. Eihän se läheskään valmis ollut, mutta meinasi jäärata jo sulaa pois alta joten pakko painaa pari kierrosta. Aivan maaliskuun loppua 2001.

Ja taas mennään jonnekin huoltohommiin. Shellin kärry ja Make vetoautoineen apuna. Ylämäen Seppo rakenteli jarrujärjestelmät uusiksi tässä välissä, Lähteenmäkien kanssa ihmeteltiin sähköjä ja mitähän kaikkea muuta...

2001 on vuosi. Maisemaa kahtoen voisi arvella, että alkukevät.

2001 loppukesällä vihdoin sikäli valmiina, että päästiin käymään Karstulan Jm-radalla testissä ja on pätevä piha-autoksi. Jos olis joskus tullu kilpailtua tällä vermeellä, niin tässä välissä se olis pitäny tehdä. Pihalle kun eksyi oikeen jokunen rallirengaskin.

Mutta jokkis vei mennessään. Tässä vaiheessa oli Skodia, ja sitten seuraavana kesänä Mirafiori. Aina vaan tuntui niiden kimppuun joutavan paremmin kuin tämän. Jotkut meinas tämän aina välillä ostaakin, ei tullut myytyä.

Ja sitten 2003 alkukevät. Escort vieraalla kärryllä ja tervemenoa Lieksaan. Ralli.netissä oli ostoilmoitus ja sitä kautta puolivahingossa lähti maailmalle.

Alkuun harmitti, enää ei. Olis vaatinu vielä toisen täydellisen läpikäynnin, ennen kuin olis voinu sanoa nykypäivän kilpuriksi. Kone olis vaatinu sen 1600 alakerran eikä linkeistä / nykypäivän alustasta tietoakaan. Ja sähköt olis vaatinu vetämisen kokonaan uusiksi, jotta niihin olis uskaltanu kisamielessä luottaa. Olis joutunu laittamaan ihan rahaa autoon, ja kun reippaasti sai omansa tässä välissä takaisin, niin hyvä niin.

Nykyään on ikävä vain noita RS:n vanteita. Ne piti antaa mukaan, kun 14" rallirenkaat ei historikki-miehelle kelvanneet. Renkaat myin sitten seuraavalla viikolla jonnekin etelä-Suomeen äffäläisen RS-Escortin alle. Talliin pesiytyneet Kentti-osat puolestaan hukkuivat Jyväskylään.

Kone on tällä hetkellä kiinni viittä vaille valmiissa Historic-GT:ssä. Koppa maatuu varmaan jonkin kuusen alla.

Edellinen