HUNTERS RACING TEAM
Ajelua
24.01.2004
Lamminmäen jäärata

Sunnuntaina oli taas "aivan pakko" lähteä Lamminmäen suuntaan. Edelliseltä
päivältä kun jäi vähän bensaa varastoon ja ajohalutkaan eivät täydellisesti
hiipuneet. Jäältä kun piti lähteä hieman kesken, Jussin siviili-Volvon
huoltohommien takia. Onhan se mukava välillä kiinnittää huomiota noihin
tieautoihinkin...
Mutta asiaan. Niinpä jälleen jäälle. Volvo ja Saab oli lauantaina jätetty
valmiiksi ratavarikolle rantaan, kun silloin jo tiedettiin sunnuntainen paluu.
Mukaan saatiin myös Anttar, joka viimeinkin jouti muilta kiireiltään
jääratatouhuihin. Onnettomalla kun ei ole enää edes sitä Skodaa, niin mies
joutaa hyvin olemaan kuvaus- ja huoltohommissa. Katsotaan, jos miekkonen
päästetään jossain vaiheessa Cherryn rattiin.

Volvo lähti vuorostaan hyvin käyntiin. Sen sijaan Saab nikotteli,
legendaarinen starttivika (jää) jälleen. Tiedän, jotain tarttis tehrä. Mutta kun
se kesän lämpöisillä lähtee sen verran varmasti käyntiin, jottei koko ongelmaa
muista. Joten ketjulla kiinni Volvoon ja radalle. Aika kauan meni, ennen kuin
Baas suostui hörähtämään (pitkä auto, pitkä bensaletku?). Sähköinen bensapumppu
olisi poikaa.
Paikalla oli jo valmiiksi Shell Racingin porukkaa Repen johdolla. Heillä
kalustona jo viime talvena käytetty Opel Ascona. Huolto- ja vetoautona puolestaan
oli puolestaan hiljattain hankittu 900-ruisku Saab, jolla taitaa olla edessään
uusi elämä endurancen puolella.

Varsin nopeasti radalle ilmaantui myös Kovasen talli Ladoineen. Talven
muhkeimpien äänien palkinto menee kyllä kiistattomasti 1500-Laatokalle. Öljyn
pinnan alhaisuus koneessa pakotti kuitenkin miehet jättämään autolla ajamisen
vähiin, mutta onhan tässä vielä talvea. Ennen seuraavaa vierailua olisi
lisäksi tarkoitus saada auto kääntymään paremmin.
Opel sen sijaan toimi moitteetta (huomatkaa, ei minkään sorttista naljailua
Opelin suuntaan toimitukselta). Repen päivän muu ohjelma kuitenkin pakotti
heidätkin poistumaan. Niinpä Huntersit jäivät omilleen jo varsin varhaisessa
vaiheessa. Eihän ruotsalaisia oltu saatu vielä edes kunnolla lämpeämään
tässä vaiheessa.

Ainoaksi vaihtoehdoksi jäikin sitten keskinäinen kamppailu, jota suoritettiin
menestyksekkäästi pidemmän aikaa. Täytyy kyllä myöntää, että homma oli hauskinta,
mitä jäällä on toistaiseksi koettu. Autojen välimatkan kaventuessa hauskuus vain
kasvaa. Pienellä passailulla homma saatiin jännäksi. Tarkoituksena oli olla
osumatta, mutta ainakin yksi tilastoitu kontakti tapahtui.
Molemmat erät päättyivät Baasin tappioon (prkl). Ekalla kertaa matka päättyi
parkkeeraukseen keskelle penkkaa. Lukoton auto ei tahtonut penkasta nousta
kolmosella, eikä kakkoselle vaihtaminen tapahtunut tarpeeksi ripeästi.

Pienen (?) lapioinnin jälkeen otettiin uusi erä, mutta se piti keskeyttää
Saabin nostettua lämmöt kattoon (tai ainakin vahvasti punaiselle). Lumien
haravointi syylärin edestä auttoi ongelmaan, mutta samalla tuntui porukka
olevan valmiita lähtemään kotia kohti.
Joten vieläkin ruotsalaisten taisto kääntyi Volvolle (kolmas vuosi putkeen).
Ensi kesäksi on siis luvassa Saabin tehtaalla evo 3:n rakentamista. VRC (Volvo
Rally Car) vers 02 nähnee myös päivänvalon, joten panokset kovenee...

Kaikkiaan viikonlopusta on sanottava, että kalusto alkaa olla aikas siistin
näköistä (ja myös teknisesti pelittävää). Jussin Volvo alkaa olla ainoa
rytön näköinen, ja sekin olisi tarkoitus päivittää ensi vuoteen mennessä.
Lisää kuvia:
Saab vs. Volvo
|