HUNTERS RACING TEAM
Jämin JM-Juhannus
Kankaanpään UA 25.06-26.06.2004
Jämin lentokenttä
Ajaja:
Jyrki Siekkinen
Huolto:
Jouko Siekkinen
Anu Siekkinen
(Kimmo Kukonlehto)
(JP Flyktman)
Auto:
Ford Escort

Jo edellisenä vuonna oli aikomus lähteä juhannuksen viettoon Jämille, mutta
silloin homma jäi suunnittelu-asteelle. Tällä kertaa sen sijaan homma vietiin
loppuun asti. Joten aattoaamuna liikenteeseen ja kohti Kankaanpäätä. Traileri
laitettiin kuntoon alustavalla viikolla, mutta menomatka meni silti sen ääniä
kuulostellessa, arvatenkin...
Samanen oli kisassa mukana jo perinteidenkin takia, taitaa olla jo puoli tusinaa
juhannusta putkeen jokkiksen parissa, joko Kauhavalla tai täällä. Kolmas
Keski-Suomea edustava oli Vilen, joka lähti testaamaan Saabiaan. Sateisen menomatkan
jälkeen kelikin kirkastui, kun päästiin kisapaikalle.

Tunnelmakuvaa varikolta. Kuvissa Kukonlehtoja ja Vileniä, Nappu ehti
jonnekin kameran edestä hävitä...
Ilmoittautumisen jälkeen katsastukseen, jossa Escortin kaaret eivät ollenkaan
miellyttäneet katsastajaa. Mitään hyvää niissä ei tainnut hänen mielestään olla,
mutta korttiin ei kuitenkaan löytynyt kirjoitettavaa. Ja minä kun pidin niitä
oman tarkastuksen perusteella ihan tähän käyttöön soveltuvina...
No, aina oppii uutta ja kisalupa kuitenkin tuli. Sen sijaan jo aika heikossa
kunnossa olleesta tuulilasista ei tuumattu mitään, sitä kun ei viitsi vaihtaa
ennen kuin on aivan pakko. Uusi lasi kun saattaa yhdessä kisassa mennä jälleen
vaihtokuntoon.

Roppu mallia Pielavesi.
Kisat käyntiin. Samanen aloitti pappojen pisteajon hienosti ottamalla lähtövoiton.
Kahdesta seuraavasta erästä tuli molemmista kolmas sija. Se ei ihan riittänyt
A-finaaliin, mutta B:hen kuitenkin. Siinä vain voittaja nousi jatkoon, eikä
Samasella ollut voittoon asiaa. Jäi lopulta lähdön viimeiseksi, joten sijoitus
oli 11.
Sitten EVK. Vilen kävi alkuerässään hukuttamassa Saabista kakkosen ja kolmosen,
seurauksena kisojen päättyminen. Oma alkuerä oli kolmas. Lähtö oli semmoinen
perinteitä noudattava eli sutimiseksi meni. Kakkoselle vaihtaessa sen sijaan
ampaistiin liikkeelle. Edelle ehti vain Ascona, joka koukkasi ekassa mutkassa eteen.
Polkaisin jarrua vanhasta muistista sillä lailla varovasti, mutta Escortissahan
poljin ottikin vasta alempana. Joten tuli annettua pikkuisen lisävauhtia Opelin
takakonttiin.
Kakkossija pysyi silti helposti eikä välieräpaikan suhteen ollut mitään heikkoa.
Hieman oli outo auto ja rata, ja alaväännötön kone vaati syheröissä jonkin verran
kytkimen härkkimistä, mutta ei sen suurempia ongelmia ollut. Kunnes ekan kierroksen
jälkiosissa alkoi röpöttelemään, ihan kuin kävisi kolmella. Armoton vitutus päälle,
eikä takana tulevat enää suostuneet suosiolla siellä pysymään. Tuiman taiston
jälkeen joutui kaksi päästämään ohitse ja neljäs sija vei keräilyihin.

B-Kadettin kanssa tapeltiin kunnolla, mutta ei kovin pahoja
lommoja tullut...
Varikkosuoralla alkoi taas toimimaan kunnolla. Ja keräilyerä olisi heti perään.
Sitenpä vain pikainen tarkistus konehuoneeseen ja tulpanjohtoihin. Siinä
huomattiin, ettei vettä ole koneessa yhtään. Paisuntasäiliöön lisää ja kaikki tulee
kannen päästä pihalle. Nopea kouraisu kädellä paljasti, että pakkasroppu oli
lähtenyt omille teilleen.
Joten ilmoittamaan, ettei keräilyihin tulla viivalle. Sitten tutkimaan ongelmaa
paremmin. Mutta oli ropun paikka niin mukavasti vasten tulipeltiä, ettei sinne saanut
edes puutappia tilkkeeksi. Eikä ollut laitteistoa leikata ensin tulipeltiä pois ja
laittaa sitten tappia, joten pakko tehdä peruminen yleisen suhteen. Suhteellisen
turha markan vika, mutta minkäs teet.
Näin jälkikäteen ajateltuna se röpöttäminen luultavasti johtui siitä, että
roiskuava vesi pimensi yhden tulpan. Veden loputtua tulppakin hörähti jälleen
toimimaan täysiaikaisesti. Tuntuisi loogiselta, mutta varmuuttahan ei asiaan
saada.

No, juttu paranee. Välierissä hukkui Samaselta vedet koneesta. Pääsi kuitenkin
raahautumaan nelosena maaliin ja jatkoon. Koneesta (yllätys, yllätys) pakkasroppu
huitsin nevadassa. Onneksi lähti kannen sivulta, joten oli tilaa touhuta tilkettä
tilalle. Pajavasara sai luovuttaa pätkän puuvarttaan, ja sehän oli vallan sopivaa
tekoa. Rautakangen avulla hieman tiukkuutta ja ei kun baanalle.
Semeissä oli Hannulla vielä mahdollisuudet jatkoonkin, mutta mäntykurvissa mies
teki turhan läheistä tuttavuutta paikallisen puuston kanssa. Sitten ottikin lopun lähdön
rauhallisesti, kun tapin pysymisestä ei ollut täyttä varmuutta. Viides sija
neljän jatkaessa. Yleisen mies perui.

Pappojen 11. sija toi Samaselle pokaalin, joten pikkuisen paistoi
niin sanotusti
aurinkokin risukasaan. Ostotarjouksia odoteltiin rauhallisena, mutta niin vain
oli Escortista viisi tarjousta. Ja tiimiltä pasmat ihan sekaisin. Eikä yksi suoja
paljon hyödyttänyt neljää vierasta vastaan, joten penkin irrotukseen vielä
iltatuimaan.
Hämeenkyrön porukka kiinnostui Fordista, siinä kun oli oikean auton moottori.
Innostuivat sitten senkin verran, että tekivät samoin tein neljä tarjousta.
Vaikea uskoa, että tekivät vain tuon näytöksen perusteella kaikki tarjoukset, mutta
eivät ainakaan myöntäneet tietävänsä auton historiaa sen paremmin.
Alkuun hieman harmitti auton menetys, mutta tuohan se on pelin henki. Ja
vuodenvaihteen hinnan nousun ansiosta jäi jopa tuosta koslasta hieman rahallisesti
voitolle, jos työtä ei laske. Voihan sitä kesän mittaan yrittää sitten takaisinkin,
jos siltä tuntuu...

Sinne menee.
Perjantaina suhteellisen rauhallisissa merkeissä juhannuksen viettoa ja
lauantaina vesisateessa katseltiin sopivaa ostokasta. Tyhjällä kärryllä kuitenkin
saatiin tulla kotio. Samanen auttoi tavaroiden tuomisessa Chevyllään, Mondeoon
ei oikein vararenkaat ja penkki mahtunut. Se siitä, ja nyt Karnevaaleihin
ostoksille.

Loppujuhannus menikin grillaamisen merkeissä...
TULOKSET
Yleinen |
|
|
01. Taito Tommila |
NoorUA/MK |
Sinakka VW |
02. Antti Heinola |
OrSUA |
VW |
03. Jari Kokko |
PeMK |
Jape Fiat |
04. Joni-Pekka Rajala |
NoorUA/MK |
Raskaskonehuolto VW |
05. Sami Koivusalo |
NoorUA/MK |
Motormarket VW |
06. Tuomo Tuukkanen |
KankUA |
Fiat 133 |
|
|
|
Etuveto / Kardaani |
|
|
01. Pasi Rekola |
PiMU |
Ropatech Opel |
02. Markus Kaipila |
HämUA |
Uskela Racing Ford |
03. Arto Koskinen |
OrSUA |
Mazda Marella |
04. Marko Rajahalme |
HoMK/UA |
Muotti Ford |
05. Markku Lempiäinen |
ATAK/UA |
Sitronen CX |
06. Kari-Pekka Koivisto |
VaToSUA |
Klemolan Betoni Mazda |
|
|
|
Papat |
|
|
01. Pekka Pirhonen |
NoorUA/MK |
Pe-Aki VW |
02. Pasi Saloranta |
HyUA |
DeWalt VW |
03. Reijo Kauhanen |
RUA |
Poikela VW |
04. Ari Rantanen |
HämUA |
Kostula-Team Seat |
05. Tauno Mäki-Tasku |
EurUA |
Ford |
06. Jukka Jaakkola |
HämUA |
Vaari Fiat |
11. Hannu Samanen |
SaaUA |
HB-Team Saab |
|
|
|
Nuoret |
|
|
01. Jere Saloranta |
HyUA |
DeWalt VW |
02. Juha-Matti Karvonen |
JärvisUA |
Fiat 850 |
03. Mikko Vainio |
KokeUA |
VW |
04. Toni Rask |
KySUA |
Fiat 133 |
05. Jussi Salmi |
SatUA |
Säästöpankki Fiat |
06. Kari Suomela |
NaSU |
Turistiauto Fiat |
|
|
|
Naiset |
|
|
01. Jutta Ylilammi |
KankUA |
Jannen Kone Fiat |
02. Leena Vapaavuori |
LemUA |
Kotipizza VW |
03. Nina Vainionpää |
HoMK/UA |
HAT VW |
04. Marika L-Nieminen |
LemUA |
Seulatek Fiat |
05. Päivi Korpela |
KarUA/MK |
Vartiointipalvelu Fiat |
06. Marjo Lohilahti |
OrSUA |
MJ-Team Fiat |
|