HUNTERS RACING TEAM
Joutsan Rokkiralli
Sheikki MS 23.07.2006
Joutsan Seudun Moottorirata
Ajaja:
Jussi Siekkinen
Huolto:
Jyrki Siekkinen
Joke Siekkinen
Anu Siekkinen
(Norppa Reisinki)
Auto:
Fiat 131

Katastus.
Fiatti alle, Jussi rattiin ja pitämään hauskaa välillä rokkiksen
puolelle. Joutsa kun on vielä sopivan lähellä. Mirkkuun ei jaksanut
suuria panostaa kesähelteillä, vähän kaatotuhoja korjailtiin eikä
oikein muuta.
Kisapaikalle ja rataa kiertämään. Siellä iski jo ensimmäinen
ahdistus kun rata oli aivan karmeassa kunnossa. Kunto ei jättänyt
tuommoiselle suht matalarakenteiselle autolle mitään toivoa. Teki
mieli lähteä kotiin, mutta eihän nyt semmoista kehtaa.
Harjoittelussa Jussi vetäisi pari kierrosta, ja se toi edes hieman
toivoa, kyllä siellä ympäri radan pääsee ajamaan. Muuten ei ihmeellistä,
vehje toimi sen kuin yleensäkin.

Harjoittelumahdollisuus on toki hyödyllinen, vaan
toisaalta pidentää kisapäivää.
No alkuerään siis. Ensikertalainen saa valita paikan lähtörivissä
ensimmäisenä, sisäreuna siis. Kaksi kymmenestä suoraan semeihin. Lähtö
ihan ok, ensimmäisenä suoranmitan. Ekassa mutkassa pikkusen omia
kiekuroita, yksi BMW kuittasi ohi. Kakkosena kuitenkin keskilenkille,
jossa ei asfaltti meinannut tiukassa vasurissa riittää. Heinikoiden
kautta huolella kiertäen tuli seuraavakin mutka silmille ja taas puskat
rytisi.
Eroa oli kuitenkin muihin sen verran, että sijoitus pysyi kakkosena.
Yksi pikku-Volvo siihen tuli perään notkumaan, mutta ei sen suurempaa
hätää. Kunhan ajeli rataa ympäri. Toiselle kiekalle lähtiessa iski
pohjan asfaltin reunaan varsin mahtavasti. Pakoputkistolle teki kipiää,
ja sehän tipahti pakosarjan perästä radalle. Perässä tullut Volvo vielä
kolasi ihtensä suoraan siihen ja puhkoi renkaansa. Keu keu.
Kolmas kierros ei tuottanut ihmeitä, joten semeihin. Ihmeempiä tuhoja
ei muuten tullut, apparin ovi vähän vetäytyi ekassa mutkassa sisään.
Pakoputkistoa ei edes viitsinyt asennella takaisin, kun ei se siellä
kuitenkaan pysyisi.

Kuskin ovi jo koki muodonmuutoksen alkuerässä.
Ilman mitään putkiston tuomaa vastapainetta ei kaameasti sykkinyt,
mutta semeihin kuitenkin. Lajin logiikan mukaan alkuerien kakkoseksi
tullut joutuu semissä takariviin. Jälleen kymmenen autoa lähdössä ja
sisäreuna valintana. Kaksi A:han, kaksi B:hen ja sitä rataa. Laite sammui
lähtövalojen aikana lähtöviivalle ja muut sai pientä etumatkaa.
Laitteet uudestaan tulille ja ekassa mutkassa pääsi jo
kuittaamaan. Sijoitus joku viides tai semmoista ja ihan hyvältä näytti.
Keskilenkillä oli edessä kahinaa, Jussin edellä mennyt Mazda (tai joku?)
pisti liinat kiinni. Juuri kerkes tajuamaan tilanteen ja polkaisemaan
jarrulle, mutta perään mentiin silti lahjakkaasti. Virrat hävisi ja
rullaten radan sivuun.
Hinurille varikolla, paikka kuitenkin E-finaaliin. Virta löytyi äkkiä,
puolan plussa otti maita. Sen sijaan keula painui sen verran, että syyläri
vuoti ja flektin siivet otti metallikannattimiin kiinni. Varikolta ei
löytynyt sopivaa syyläriä, mutta Hankkija-tiimiltä saatiin metallikittiä
paikkaamiseen. Flektiä sen sijaan ei saanut pyörimään ennenkuin E-finaali
jo pyörähti käyntiin. Se oli siinä.

Erittäin suuret KIITOKSET Team Hankkija Racingille avusta, kuin toki
myös Norppa Raasingille. Ja oliko Mirri Tiimiä joka myös tarjosi syyläriä,
oli vain vääränkätinen. Kiitos silti.
Autokin saatiin tuoda kiltisti kotia, Tosin tulomatkalla puhelinneuvottelun
perusteella se taisi tulla jo myytyäkin. Menköön parempaan kotiin, jossa
sitä ei tuhota ihan samaan tahtiin kuin meillä. Palaa jokkisrintamille.
Kisapäivä meni ihan ok, Joutsaan tosin ei kyllä eksytä ennenkuin rata
on oikeasti ihmismäisessä kunnossa. Palautetta ratayhtiölle siis. Jos tässä
taas joku ihana tuote on pihassa jouten, niin muutoin lajin pariin saatetaan
tehdä toinenkin ristiretki.

Puoli tuntia lisää aikaa, niin olisi voinut saada finaaliin
jalkeille. Tosin olis vain tuhoutunut tietty lisää. Tämä myö osataan.
|