HUNTERS RACING TEAM
Metal JM Karhukivi
Juvan UA 25.05.2006
Karhukiven JM-rata
Ajaja:
Jyrki Siekkinen
Huolto:
Jouko Siekkinen
Anu Siekkinen
JP Flyktman
Auto:
Fiat 131

Talli keskiviikko-iltana siinä yhdentoista maissa.
Savon mualla eli Juvalla kävi jälleen perinteisesti. Tarina alkaa jo
sunnuntailta, kun miehekkäästi ajattelin ajaa auton kärrylle jo silloin.
Paha virhe. Nokkahihna oli eri mieltä asiasta, revähti, hyppäsi ja pientä
remontinkorjuuta oli havaittavissa.
Itellä töitä, joten hyvät neuvot kalliit. Nappu oli onneksi maissa ja
mies touhusi pari yövuoroa meitin pihassa. Ite paikalle töiden jälkeen
keskiviikkona kymmenen jälkeen ja ekat savut puoli yhdentoista maissa.
Kiireellä loput kamppeet kiinni, vähän sytkää kohdilleen ja auto kärrylle.
Nukkumaan vähän ennen yhtä ja kuudelta oli jo paketti maantiellä.
Vaan jokkiskansahan ei nuku, se vain vähän torkkuu. Silmät ristissä
ilmottautumiset ja katastukset. Naiset ja nuoret ajeli siinä ensin, sitten
itellä viimeinen alkuerä. Viivalle ajaessa kiekkamittari kuoli aivan täysin.
Muutama (?) kirosanakaan ei tuntunut auttavan, joten perinteisellä
korvatuntumalla kierroksia kohdilleen. Vaan kun Peltsi vieressä huudattaa
Bemaria, niin siitäkään mitään tullu.
Jostain ulkoradoilta oli lähtöpaikka, renkaat sauhusi kun lähdettiin
mutta kakkosella sai sen verran aikaan että pääsi toisena kiertämään rataa.
Pieksämäen ja elokuun jälkeen ei taas ollutkaan tullut ajeltua näillä
ropposilla ja jälki oli sen mukaista. Aivan kaameata sompailemista. Lisäksi
vekotin puski enemmän kuin tarpeeksi eikä vaihteetkaan sopinu radalle. No
kuitenkin kakkosena maaliin, Joroisten Escortti meni jossain puoli kierrosta
edellä ja Peltsi ajeli siinä takana, nou hätä. Semeihin.

Sentään joku järjestys oltava alkuerässäkin. Vaan muutenhan
Peltsi ajeli varsin mainiosti.
Kiekkamittarille koitti jotain siinä tehdä. Vaan kun on auton alkuperäinen
mittari ja alkuperäisillä johdoilla, niin ole siinä sitten. Sen sijaan puskemiseen
auttoi varsin hyvin Triot, jotka oli matkassa. Semiin viivalle, kaksi A:han,
kaksi B:hen, taas jostain ulkoa. Tällä kertaa öljynpainemittari alkoi heilua
omaan tahtiinsa.
Taas pienoinen v***tus päälle. Juuri siinä kahtelin, että sammuttaisko vai ei.
Vaan öljyvalo tuntui toimivan käynnistäessä, eikä se syttynyt. Joten eikun
menoksi. Lähtö ei ollu vieläkään minkäänlainen, mutta neljäntenä kuitenkin
reitille.
Keskilenkillä tuntui olevan ihan hyvät asetelmat härkkiä muita.
Ajattelin Mäntyharjun Volvo-mestaria vähän tökkästä ja parannella asemia. No
sehän meni ihan reisille, jostain sieltä puskien seasta keräilin ihteäni
jatkoon. Sen jälkeen ei taas lähdössä ollu suurta dramatiikkaa, öljyvaloa
katellen maaliin, ei syttyny, neljäs ja B-finaaliin.
B-finaaliin taas ulos, peräti lähdön voittaja jatkoon. Uusia mittareita
ei ihme kyllä kuollu tässä vaiheessa. Onneksi johdotukset oli suoraan auton
mukana tulleita, muuten hävettäis. Ei vieläkään viivasta niin kuin pitäisi,
parasta kuitenkin mitä tänään pystyi esittämään. Lähtösuoralla oli jo ahdasta
ja rytinää. Ohjaustuntuma muuttui huonoksi, sitä opetellessa eka kierros
meni viidentenä.
Ennen lähtöä tuumin että ellei ole mitään toivoa kärkeen niin ajelis
varikolle kahtomaan auton kuntoa. Mutta eihän sieltä hullu mihinkään malta
tulla. Toisella kierroksella pääsikin parista ohi, seuraavana edessä oli
Leppävirran Escortti. Kerran käväisin jo rinnalla ja ennen "pääkatsomomutkaa"
tuumin että pakko olis päästä ohi jos meinais vielä härnätä käressä mennyttä
Juvan PeeVeetä. Jatkoon kun oli suuri hinku.
Hyvin vielä aukes mutkassa sisäreuna auki, koitin sinne. Vaan aina ei voi
onnistua. Joko ennätin jo ajatella että vieläkö kerkeis Volvon saamaan kiinni
tai sitten muuten hoidin homman huonosti. Escortti kerkes tukkimaan rakosen,
kopsautettiin kyljet vastakkain ja etupyörä osu sisäpenkkaan. Meni vain
pirulainen tökkäämään niin terävästi etten päässy penkkaan nojaten ohittamaan
vaan koko romu kiepsahti katolleen.

Siinä olis paikka. Näkyy hyvin myös huonon ohjattavuuden syy:
etutolppa vääntyi enemmän kuin olisi ollut tarpeen.

Eikun kokeilemaan.

Ja totanoinniin. Tallipäällikkö ei nauranu, yleisö kylläkin.
Autoon ei juurikaan tuhoja, mutta yleiseen ei päässy ajamaan kun kaaret
repesi yhdestä kohti irti katosta. Yhdellä hitsisaumalla sen olis hoitanu
kuntoon, vaan paikalla ei ollu moisia laitteita. No olishan se etutolppakin
ollu aika heikossa hapessa.
Muista tutuista Peltsi röykkyytti Bemaria evk:n sijalle kolme. Yleisessä
mies pyöräytettiin semissä. Hirvosen Piia ajoi kuin miehet (?) ja oli naisten
kakkonen. Muilla teknillisiä häiriötiloja.
Elikkä romut kyytiin ja kotiin. Jämäfinaalin miehillekin antoivat kuitenkin
pokaalit matkaan. Naputtelis vähän ulkokuoria ja Joutsan rokkirallitohinoihin
ihan soiva laite.

Miksiköhän tässä aina käy näin.
TULOKSET
Yleinen |
|
|
01. Mikko Penttinen |
SuonUA |
äM Pee VW |
02. Miika Pehkonen |
JorMK |
Autoh. Pehkonen VW |
03. Toni Malinen |
PiekUA |
Säiliöhuolto Datsun |
04. V-M Hiltunen |
SuonUA |
VW |
05. Jukka Matilainen |
MhMK |
Volvo Amazon |
06. Peetter Pirkkalainen |
RUA |
VW |
07. Jukka Lohilahti |
KUA |
Opel Kadett E |
|
|
|
Etuveto / Kardaani |
|
|
01. Jukka Matilainen |
MhMK |
Volvo Amazon |
02. Jukka Lohilahti |
KUA |
Opel Kadett E |
03. Antti Peltomäki |
KongUA |
Peltsin BMW |
04. Niko Jaatinen |
JorMK |
JP-Racing Ford |
05. Timo Tamminen |
LahUA |
Rengasmarket Vauxhall |
06. Toni Malinen |
PiekUA |
Säiliöhuolto Datsun |
07. Matti Avikainen |
JuvaUA |
Rakliike Volvo |
12. Jyrki Siekkinen |
KarstUA |
Rengasmyynti Fiat |
|
|
|
Nuoret |
|
|
01. Lauri Toivanen |
JorMK |
Pikatek Opel |
02. Erno Vainikainen |
SiilinUA |
OK-Racing Team Opel |
03. Risto Immonen |
JoeUA |
Autokätevä Fiat |
04. Ville Huovinen |
LeppävRT |
Ford Escort |
05. Henri Hartikainen |
KUA |
Skoda 120 |
06. Miko Simonen |
PiekUA |
Autokorjaamo Simca |
|
|
|
Naiset |
|
|
01. Sari Lepo |
RUA |
Bardahl VW |
02. Piia Hirvonen |
PiekUA |
Kaivujyrä Saab |
03. Mirva Jokela |
LievUA |
Säiliöhuolto Fiat |
04. Katri Lamminpää |
LuSMU |
Erda Racing Ford |
|