HUNTERS RACING TEAM
K-Extra Kannontori JM
Kannonkosken MK/UA 24.07.2005
Rally Training Center, Teeriharju
Ajaja:
Jyrki Siekkinen
Auto:
Seat 133
Huolto:
Jouko Siekkinen
Anu Siekkinen
Jussi Siekkinen

Kisapaketti aamusella...

... ja sama ränksätin neljä lähtöä myöhemmin. Ei mikään huima
muodonmuutos, vaikka niinkin olisi voinut olettaa.
Jälleen vähän niinkuin testikisa Kannonkoskella. Edellisenä keväänä Volvon
testikisa tuotti neljä volttia ilman holttia, joten pienoista jännitystä oli
kyllä kieltämättä ilmassa. Ja kun "auto"kin oli Seat, niin ei auttanut sekään
yhtään.
Numeroksi lätkäistiin kuin enteellisesti 13, ja se tointi heti. Perjantaina
tehtiin jarruja ja lauantaina kärrylle ajaessa kuskin takaiskari läpi korista.
Tietty paljon parempi nyt kuin kisapaikalla. Samalla paljastui suureellinen laho
siellä kohdilla, jota paikkailtiin parilla pellinpalalla. Saattoi pari kirosanaakin
kaikua lauantaiseen iltaan...
Kisapaikalle sateessa. Pientä akunvaihtoa vielä siinä, jotta saatiin startti
pyörimään. Sitten katsastukseen. Hieman huvitti tietty, kun ensimmäinen kommentti
katsastajalta oli, että "toit sitten tämmösen kopan kyläkisaan". Eikä autossa
sanomista ollutkaan, mistä plussaa itelle ja Kimmolle. Sen verran osin omatekosen
auton vienti katsastukseen aiheutti toimenpiteitä, että lauantai-iltana lueskelin
sääntökirjan läpi. Jos vaikka olis unohtanu jotain tärkeää, mutta eikait sit.
Yleinen ajoi ensin. Oma alkuerä toinen, rata viides, kolme semeihin. Testien
perusteella tiesin, että viivasta lähtee ihan hyvin. Tosin silloin oli kuivaa
ja nyt satoi. Pudotin varovasti 500 kierrosta periaatteella sutikoon jos niikseen
on. Ei kuitenkaan sutinut pahasti, piikkiin.
Kakkosella tuli se väistämätön tehonpuute vastaan, ja sisältä Vokkelo meni
ohitse. Parissa ekassa mutkassa tuli jarruteltua niin paljon, että pari Karstusta
kardaania oikein sujahti ohittaessaan. Sitten ajeltiin varovasti pari kierrosta,
koitettiin nähdä tuulilasista jotain uloskin ja koitettiin olla kaatamatta. Ketään
ei tullut takaa, mutta ketään en saanu kiinnikkään. Siispä keräilyyn.

Jotain mielenkiintoista siellä on?
Itseluottamusta tuli kyllä jonnii verran lisää, ja vakaasti oli aikomus
keräilyssä jo hyökätä. Vielä kun peräti neljä jatkoon. Taisi kuitenkin sen verran
äijä vapista, että lähtö meni totaalisesti penkin alle, hyytyi. Lähtösuoralta
kuitenkin juuri neljäntenä liikenteeseen. Ja tuli ajeltua liian rennosti, kun
pidin paikkaa liian varmana. Maalikurvissa kiersin sisäreunan lammikkoa ja
Konginkankaalainen Volsu ehti rinnalle. Viskasi vedet ohjaamoonkiin siinä samalla,
mutta pyörähti itse. Muuten ei haitannut, mutta silmälasit kostuivat ja maailma
näytti hivenen erilaiselta.
Vieläkin varovaisemmin maaliin ja neljäntenä jatkoon. Sen verran kuitenkin
teetätti, että toisella kierroksella ajoin lammikon kautta. Konehuone hökäisi
hienosti vettä, mutta jotenkin röpöttämällä päästiin kuitenkin maaliin.
Röpötteli kolmella hetkisen, mutta sitten taas neljällä. Tyhmyyttäni en
kahtonu konehuoneeseen, kun arvelin johtuneen vedestä. Joten eikun semiin
viivalle. Keräilyalueella heti taas kolmelle pytylle, eikä millään herännyt
eloon, vaikka koitin antaa kaasua. Joten kun muut lähti ajamaan kilpaa, niin
mie kolmella rytkyttelin autoa liikenteeseen.
Yllättävän vähän kuitenkin jäin letkasta, ja kun pari vehjettä pyöri ja
hyytyili edessä, niin kolmantena mentiin. Tässä vaiheessa jokseenkin nauratti
ohjaamossa. Mutta hymy hyytyi taas, kun koitti poljettaa vehjettä jonnekin
puolitehoisena. Mutta kolmantena maaliin asti ja C-finaaliin, tai siis mikä
sijoituserä olikaan.
Varikolla peltiä auki ja yksi tulpanjohto virranjakajalta irti. Olis
varmaan huomannu jo ennen semiä, jos olis kahtonu. No tuskin sijoitus olis
parempikaan ollu, mutta silti kolmella pytyllä C-finaaliin. Naurattaa
edelleen.
Karsea puskeminen viimeisessä mutkassa huolestutti, ja niinhän se oli iskari
tullu uudelleen läpi korista. Pitäis kai tehdä korjaukset hyvin, niin kestäiskin.
Ilmeisesti vanhan maalisuoran röykkyytyksessä petti. Se kylläkin haittasi jonkin
verran muutoinkin olemattomia menestymisaikeita jatkossa.

Pientä kosteuttakin esiintyi.
C-finaalista kolme ylöspäin. Ei pompannut, ravisteli vaan niin pirusti. Silti
kutakuinkin neljäntenä suoran päähän, pääsi jotenkin haistelemaan jatkopaikkaakin.
Se kuitenkin kariutui takasuoran nimismiehenkiharaan, perä veteli aivan omia
linjojaan eikä kello tykännyt. Lisäksi puskeminen asfaltilla oli katastrofaalista
luokkaa. Iskari kun petti kuskin puolelta, niin jo alkujaan ollut puskuvika vain
paheni.
Toimitusjohtajan edessä heiluin hetken aikaa, ja olis ollut kiva kiusata
pidempääkin. Se tosin olis vaatinu jonkinlaista kääntyvyyttä. Kun Mersu tuli
rinnalle, niin oli kyllä kopissa suhteellisen pieni olo. Ajelin siinä sitten
rataa ympäri. Karstunen Datsuni pyöri maalin kohdilla, sen kanssa mentiin hetki
rinnakkain. Isommalla kapistuksella olisi jopa voinut painattaa, tuolla ei
viitsinyt kun ei ollut jatkopaikoistakaan kyse. Oikeen säikähdin toisella
kierroksella, kun peilissä vilahti vielä yksi Volkkari. Ei siis viimeinen
tässäkään lähdössä ja sijoitus 13. Numero velvoitti siis.
Varikkosuoralla onnistuin vielä kolaamaan mukaan yhden reunassa olleen irtorenkaan
ja se jämähti auton alle. Tallipäällikkö huitoi katsomosta siihen tyyliin, että
luulin vähintään loosterin olevan tulessa. Sammuttelin sitten auton siihen. Siinä
kun naureskeltiin, niin hinurikin ehti paikalle. Ja tokihan kalliit bensat
säästeltiin ja hinuutettiin auto varikolle.
Ja sitten miettimään jatkokehittelyä. Keppilinja muuttui jäykäksi alkuerässä,
joko kivi osui jonnekin tai sitten hajosi muuten vaan. Sen takia ei ollut oikein
mitään tuntumaa vaihteisiin. Mutta kun tarpeeksi hakkasi, niin aina jotain löytyi.
Iskari nyt on selviö, lisäksi etupäätä vois kohentaa paljonkin. Kone yllättäen
riitti johonkin asti, se ei välttämättä aivan valtavasti tarvihe lisää potkua.
Positiivista on takapää, lisäksi laatikko toimii ja osuu hyvin yhteen
kaksinokkaisen kanssa. Ja koppaan ei käytännössä yhtään lommoa. Jokaisessa
lähdössä joku kopsautti johonkin, mutta osuivat taiten enimmäkseen takalokasuojan
kaariin. Ne lieneekin vahvimmat paikat tuossa autossa. Mutta kaikkineen telakalle
siis koko rakkine, palaamme tulille joskus jossain.

TULOKSET
Yleinen |
|
|
01. Pasi Perälä |
KauhUA |
Kansityöt VW |
02. Arto Hytönen |
VesUA |
VW |
03. Kalevi Jauhiainen |
KannMK/UA |
Tyylipuu VW |
04. Antti Leppänen |
KarstUA |
Saab 99 |
05. Markus Lehtonen |
KannMK/UA |
KÖPÖ Racing Datsun |
06. Juha Viljasalo |
KarstUA |
Hirwiporukka Datsun |
07. Kimmo Kukonlehto |
KannMK/UA |
Vellun Auto Fiat |
08. Ari Rautiainen |
SsUA |
Korj. Rautiainen VW |
09. Tuomas Salo |
LapUA |
Do Diin MB |
13. Jyrki Siekkinen |
KarstUA |
KK Lehto Racing Seat |
16. Hannu Samanen |
SaaUA |
HB Team Saab |
|
|
|
Etuveto / Kardaani |
|
|
01. Juha Viljasalo |
KarstUA |
Hirwiporukka Datsun |
02. Antti Leppänen |
KarstUA |
Saab 99 |
03. Aki Oinonen |
KarstUA |
Toyota Corolla |
04. Tuomas Salo |
LapUA |
Do Diin MB |
05. Jani Löytömäki |
KarstUA |
Talotaikurit Datsun |
06. Markus Lehtonen |
KannMK/UA |
KÖPÖ Racing Datsun |
07. Kimmo Kukonlehto |
KannMK/UA |
Vellun Auto Fiat |
08. Ulf Gustafsson |
ViSUA |
Petra Opel |
|
|
|
Nuoret / Naiset |
|
|
01. Petri Kirselä |
KannMK/UA |
Tyylipuu VW |
02. Joni Kauppinen |
KannMK/UA |
KÖPÖ Racing Datsun |
03. Leena Rautiainen |
SsUA |
Korj. Rautiainen VW |
04. Jutta Hämäläinen |
KannMK/UA |
Vellun Auto Fiat |
05. Tomi Huhtanen |
KarstUA |
Kulj. Perhonen Saab |
06. Satu Seijari |
KarstUA |
Hirwiporukka Datsun |
07. Anilla Perälä |
KauhUA |
Kansityöt VW |
08. Kimmo Löytänä |
PetUA |
Saab 99 |
|