HUNTERS RACING TEAM

 

Seat 850 (JM) "Neiti"
kortti: Ari Alanen '94

1.6 tojomäntä-TC (Regata), 40 Dellorto, synkroton pätkäloota

Ensikisa kusiaisen lootalla ja Golffilaisella =) Sittemmin vuosikymmenen ajan jossain meikun silmien ulkopuolella, kunnes Reisjärven kisasta Vantolahdelle. Mies keventeli n. sata kiloa, uutta tekniikkaa kehiin ja liigaan '06. Siellä suojaan ja perään Vesannon kisassa Pihtiputaalla, sieltä siis meille.

Tämähän oli auto, jonka ei olisi koskaan pitänyt pihassa edes käydä. Ite kun ei penkalle joutanut yleisen luokan aikana, niin KK hoiti nuo autonostot. Ja kun tiimi toimii ja me ymmärrämme hyvin toisiamme, niin virallinen totuus oli, että tämä hyytyi jonnekin radan varteen. Ja eikun laput (2) peliin. No oikeasti myöhästyi B-finaalista, niin sitä voi ihminen erehtyä =)

29 lappua keräsi, mutta tuli silti, Jutan lapulla. Jutta ajoikin sitten naisten SM:t '07, kun olivat tuossa nurkilla Karstulassa. Laulu loppui sunnuntain välierän ekaan mutkaan. Meitin italo-neiti ei tykänny siitä, kun joku tuli konttiin. 6 tarjousta, joista puolet suojia. Meni Paja Teamin Mannojalle.

 

 

edit:


Kuva: Vikke Racing

1.6 omamäntä-Golf, 40 Dellorto, synkroton pätkäloota

Keväällä '12 aika oli kypsä Neidin paluulle. Eli suorilla Torkolta, rikkinäisenä. Koneessa oli saattanut nokat ja kansi vaihtua, muutoin koko auto oli tullessaan 99,7% todennäköisyydellä ihan samoilla hilppeillä kuin viis vuotta aiemmin =).

TC jäi hyllyyn odottamaan parempia aikoja (lue: uutta lohkoa) ja uudeksi koneeksi EJ-Tech harjoituskappale, aikoinaan '11 Puolangan talvimestikseen tehty. Siellä Neckar huolella nurin, joten meriittiä löytyy. Mopot hyllyyn ja koneelle päivitystä.

Suunnitteluosastolla pääsi kuitenkin myyrä piirustusten sekaan. Ainakin semmoiset 30 hevoista jäi jonnekin piirustuspöydän ja jarrupenkin välimaastoon. Mutta meille tämä alitehoisilla ajaminen ei ole juttu eikä mikään. Tai siis ennemmin sitä alitehoisella ajaa, kuin jatkojalostamaan alkaa. Vallankin kun koneen arvokkain osa on välilaippa, niin ei ole niin väliä.

Piti ajaa maailmalle '12 Honkajoen SM:issä, 'et sitte pyhälle...' -pahvitkin oli jo tehtynä. Öljynpainevalo ei kuitenkaan suostunut sammumaan. Lopulta vika oli ilmakuplassa, mutta se oli ihan hyvä tekosyy antaa auton olla aloillaan puoli vuotta.

Kisassa siis Eetulla vasta '13 Ähtärin talvimestiksessä, eikä siitä koko kisasta sen enempää. Paria viikkoa myöhemmin Horojärvellä nyykähti B-finaalissa viivalle, sijoitus 10. Näitähän ei suojata, joten kaksi tarjousta saldona, Jämsän Puttoselle.

Sami on selkeästi siviilirohkea jamppa, sillä hää talutti Neidin Joutsan SM:iin. Toisen kyläkisaromu on toisen arvokisakampe. Taidolla ja hivenen tuurillakin sunnuntain välieriin, jossa jatkopaikalta nurin. 4 tarjousta, Tenhosen Jaakolle.

Auton historiaa löytyy SVR-Teamin sivuilta tunnuksella Lokki45. Koskema oli '10 naisten SM:issä kahdeksas, se kai on se suurin meriitti.