HUNTERS RACING TEAM

 

Ford Fiesta RWD (JM)
kortti: Juha Lahtinen '00

1.9 B18, 40 Mikuni-Solexit, M40 loota, 4.3 perä

Tämmöinen saatiin Kukonkoivusta '04. Nimenomaan tämän tuotteen takia ajettiin K-Suomesta asti paikalle (ihan totta). Nolotti tuolta Hausjärven kardaanimestarilta (silloinen RAOL-Racing eli Tonttilan poppoo, etenkin Mikko) ostaa auto alta, mutta yritin sentään pelastaa kasvoni kertomalla aikeista netissä jo etukäteen.

Auto esiintyi ennen RAOLia HämUA/OsUA:n väreissä, viimeksi siis myöskin Hollolassa. Eikä kai korilla ollut kaikkiaankaan kovin montaa kisaa päristelty sen jälkeen, kun se '01 tuli radoille. Hämeenkyrön jampoilla on tästä paljon legendaa, alkaen testikaadoista ja päättyen 'testimoottoriin'. Motti oli se, jonka takia tämä haluttiin ostaa, eli OsUA:n propaganda toimi. Noh, sehän oli lopulta varsin mieto testimotti =)

Ihmeteltiin hetki motin 'testi'ominaisuuksia ja lopulta kk myöhemmin käytiin Karstulassa rykäisemässä, alkuerän 2. ja semissä kyljelleen. Miehessä ei ole vikaa, joten (täysin turhan) etupäärempan jälkeen seuraavana keväänä Virroilla alkuerän 3., välierän 2. ja semissä vaihtovirhe.

Ihan perustellun takapäärempan jälkeen Karnevaaleissa alkuerän 2. ja semissä rytistelyä. Etupääremppa vol. 2 ja Pieksämäellä alkuerän 1. ja semissä valusarjamaisen alkuperäinen imusarja halki ja banjo kieroon. Hirvos-Penalta sikakitit lainaan ja imusarja kuosiin. Eikä se banjo ole ennenkään menoa ahistanut, mitä nyt takapäässä oli 7+ senttiä haritusta. Onnimajava niikseen yleisen C-finaalin voittoon ja lopulta sijaksi 13. Autosta viisi vierasta, Härköselle Mäntyharjulle.

 

 

edit:

2.0 B20, 40 Dellortot, M40 loota, 4.44 perä

Härkönen ajoi pari kisaa, ollen jossain finaalissakin ja seuraavana vuonna takaisin suorilla (oli ikävä!). Reissun aikana kone isoni, ja perävälitys muuttui. Sen sijaan takuurumat lokasuojat oli edelleen tallella, niistä ei luovuta.

Koitin pitää oman jatkojalostusinnostuksen kurissa, joten vain kaasarit vaihtoon ja '06 syksyllä vihdoin tulosta, eli Pyhäjärvellä vihdoin finaaliin, kolmas sija. Sitten totesin motin kuluneeksi, eli '07 vaihdettiin parempi moottori. Se oli oikeasti paree motti, mutta kiinnostus lopahti. Suorilla Nurmoon.

Keskiketterä ei päässyt samana vuonna Kardaanikunkussa viivalle, kun rattiakseli paljastui hitsatuksi. Oli aika hyvin piilotettu rakennelma, ite en huomannut missään vaiheessa. Meni suorilla sen jälkeen jonnekin Pohjanmaalle, jossa muutama kyläkisa. Viimeinen havainto '09 Asfalttikunkusta, OMU:n väreissä.

Tule takaisin!