HUNTERS RACING TEAM

 

Joutsan Rokkiralli
Sheikki MS 23.07.2006
Joutsan Seudun Moottorirata

Ajaja:
Jussi Siekkinen

Huolto:
Jyrki Siekkinen
Joke Siekkinen
Anu Siekkinen
(Norppa Reisinki)

Auto:
Fiat 131


Katastus.

Fiatti alle, Jussi rattiin ja pitämään hauskaa välillä rokkiksen puolelle. Joutsa kun on vielä sopivan lähellä. Mirkkuun ei jaksanut suuria panostaa kesähelteillä, vähän kaatotuhoja korjailtiin eikä oikein muuta.

Kisapaikalle ja rataa kiertämään. Siellä iski jo ensimmäinen ahdistus kun rata oli aivan karmeassa kunnossa. Kunto ei jättänyt tuommoiselle suht matalarakenteiselle autolle mitään toivoa. Teki mieli lähteä kotiin, mutta eihän nyt semmoista kehtaa.

Harjoittelussa Jussi vetäisi pari kierrosta, ja se toi edes hieman toivoa, kyllä siellä ympäri radan pääsee ajamaan. Muuten ei ihmeellistä, vehje toimi sen kuin yleensäkin.


Harjoittelumahdollisuus on toki hyödyllinen, vaan toisaalta pidentää kisapäivää.

No alkuerään siis. Ensikertalainen saa valita paikan lähtörivissä ensimmäisenä, sisäreuna siis. Kaksi kymmenestä suoraan semeihin. Lähtö ihan ok, ensimmäisenä suoranmitan. Ekassa mutkassa pikkusen omia kiekuroita, yksi BMW kuittasi ohi. Kakkosena kuitenkin keskilenkille, jossa ei asfaltti meinannut tiukassa vasurissa riittää. Heinikoiden kautta huolella kiertäen tuli seuraavakin mutka silmille ja taas puskat rytisi.

Eroa oli kuitenkin muihin sen verran, että sijoitus pysyi kakkosena. Yksi pikku-Volvo siihen tuli perään notkumaan, mutta ei sen suurempaa hätää. Kunhan ajeli rataa ympäri. Toiselle kiekalle lähtiessa iski pohjan asfaltin reunaan varsin mahtavasti. Pakoputkistolle teki kipiää, ja sehän tipahti pakosarjan perästä radalle. Perässä tullut Volvo vielä kolasi ihtensä suoraan siihen ja puhkoi renkaansa. Keu keu.

Kolmas kierros ei tuottanut ihmeitä, joten semeihin. Ihmeempiä tuhoja ei muuten tullut, apparin ovi vähän vetäytyi ekassa mutkassa sisään. Pakoputkistoa ei edes viitsinyt asennella takaisin, kun ei se siellä kuitenkaan pysyisi.


Kuskin ovi jo koki muodonmuutoksen alkuerässä.

Ilman mitään putkiston tuomaa vastapainetta ei kaameasti sykkinyt, mutta semeihin kuitenkin. Lajin logiikan mukaan alkuerien kakkoseksi tullut joutuu semissä takariviin. Jälleen kymmenen autoa lähdössä ja sisäreuna valintana. Kaksi A:han, kaksi B:hen ja sitä rataa. Laite sammui lähtövalojen aikana lähtöviivalle ja muut sai pientä etumatkaa.

Laitteet uudestaan tulille ja ekassa mutkassa pääsi jo kuittaamaan. Sijoitus joku viides tai semmoista ja ihan hyvältä näytti. Keskilenkillä oli edessä kahinaa, Jussin edellä mennyt Mazda (tai joku?) pisti liinat kiinni. Juuri kerkes tajuamaan tilanteen ja polkaisemaan jarrulle, mutta perään mentiin silti lahjakkaasti. Virrat hävisi ja rullaten radan sivuun.

Hinurille varikolla, paikka kuitenkin E-finaaliin. Virta löytyi äkkiä, puolan plussa otti maita. Sen sijaan keula painui sen verran, että syyläri vuoti ja flektin siivet otti metallikannattimiin kiinni. Varikolta ei löytynyt sopivaa syyläriä, mutta Hankkija-tiimiltä saatiin metallikittiä paikkaamiseen. Flektiä sen sijaan ei saanut pyörimään ennenkuin E-finaali jo pyörähti käyntiin. Se oli siinä.

Erittäin suuret KIITOKSET Team Hankkija Racingille avusta, kuin toki myös Norppa Raasingille. Ja oliko Mirri Tiimiä joka myös tarjosi syyläriä, oli vain vääränkätinen. Kiitos silti.

Autokin saatiin tuoda kiltisti kotia, Tosin tulomatkalla puhelinneuvottelun perusteella se taisi tulla jo myytyäkin. Menköön parempaan kotiin, jossa sitä ei tuhota ihan samaan tahtiin kuin meillä. Palaa jokkisrintamille.

Kisapäivä meni ihan ok, Joutsaan tosin ei kyllä eksytä ennenkuin rata on oikeasti ihmismäisessä kunnossa. Palautetta ratayhtiölle siis. Jos tässä taas joku ihana tuote on pihassa jouten, niin muutoin lajin pariin saatetaan tehdä toinenkin ristiretki.


Puoli tuntia lisää aikaa, niin olisi voinut saada finaaliin jalkeille. Tosin olis vain tuhoutunut tietty lisää. Tämä myö osataan.