HUNTERS RACING TEAM

 

Datsun Finn TC (sivu 01)

20.08.2004

Alkujaan tämä kori oli tulossa autokrossiin Volvon moniventtiilitekniikalla ja sitä varten oli etsitty varsin ruostevapaa koppa. Projekti vaihtui kuitenkin pikku-Volvoon, joten tämä jouti Samaselle. Hänellä tavoitteena laittaa Volvon tappikoneella jokkikseen. Mutta sekin sitten alkoi hiipumaan, oli muita projekteja liikaa. Joten Jyrki väläytti mahdollisuutta tehdä tästä auto italialaisella tekniikalla. Ja sillä tiellä ollaan...

Tämmöisestä hallista Finn käytiin repimässä päivänvaloon. Täällä se makasi pari viimeisintä vuotta.

Ei tosiaankaan ole mitenkään laho yksilö. Tietty vaikuttaa aika paljon se, ettei ole säilytetty ulkosalla. Kuitenkin joutuu pari paikkaa laittamaan, mutta eihän ruosteetonta japsia ole olemassakaan? Vieressä laatikko-mallin Datsun, joka sai edelleen jäädä samaiseen takahalliin makaamaan.

29.08.2004

Finnin oma taka-akseli. Ja oli ihan ensimmäisenä vaihtolistalla, on vaihtunut Volvoon jo joskus muinoin. Ja näillä näkymin tuo Volvolainen saa jäädäkin autoon kiinni, pitää vain vaihtaa tiuhempi välitys sisälle.

Finnin oma etuakselisto. Sekin sai lähteä. Tosin kuului useammastakin osoitteesta, että tuo olisi ollut ihan hyvä ratkaisu itsessäänkin. Enkä lähde väittämään vastaan. Joku sankari kuitenkin oli jo alkanut vaihtaa akselistoa isomman Datsunin vastaavaan, joten osa osista on maailmalla. Tulee helpommaksi laittaa tuo kokonaisena olemassa oleva akselisto tilalle.

Korvaavasta akselistosta ei ole vielä kuvaa tullut otettua. Ei ole japanilaista perua.

Aika avointa on sisällä. Eikä ole vielä ihan täyttä selvyyttä, että mahtuuko tuo oma kardaanitunnelin takaosakaan olemaan aloillaan. Joten senkin joutuu ehkä vielä muokkaamaan pois...

Osana uutta etuakselia näkyy (kai se näkyy, on tummahko kuva) Sachsin etutolppa. Yllättävän helposti tuo tolppa sopii paikoilleen. Toki yläpäälle on tehtävä koriin uudet pulttien kiinnikereiät, mutta se nyt ei ole ongelma.

Jaaha. Vaatisi enää kaaret, etuakselin, moottorin, laatikon, kotipaja-kardaanin sekä takapäähän linkit. Unohtamatta tietenkään sähköjä ja jarruja. Ja on tuo taka-akselikin toistaiseksi vielä aika off-road -korkeudella...

Seuraava